Innovation Series – Libyan Newcomer Flourishes in New Role with Support from NOW Program

After moving from Libya to Canada, Saida Gazie experienced the challenge of obtaining employment. She connected with the Nova Scotia Works Centre, TEAM Work Cooperative, and the New Opportunities for Work (NOW) Program and gained meaningful employment at Veith House. As a community organization, Veith House provides services and resources to residents living in the North End of Halifax, Nova Scotia.

With the support of the NOW Program, TEAM Work Cooperative was able to provide preparatory and ongoing support for both Veith House and Saida to ensure they both have the necessary resources to ensure a successful employment relationship.

Saida began as a receptionist and has since helped develop a new role where she supports newcomers and the Middle Eastern community in Halifax through programming and skills training.

Série Innovation: Une Libyenne nouvellement arrivée s’épanouit dans un nouveau rôle grâce au soutien du programme NOW

 

Après avoir quitté la Libye pour s’installer au Canada, Saida Gazie a dû faire face au défi de trouver de l’emploi. Elle a pris contact avec la TEAM Work Cooperative, un centre de Nouvelle-Écosse au travail, et le programme New Opportunities for Work ou NOW (nouvelles perspectives d’emploi) et a obtenu un emploi intéressant à Veith House. Veith House est une organisation communautaire qui fournit des services et des ressources aux résidents du quartier nord d’Halifax, en Nouvelle-Écosse.

Avec le soutien du programme NOW, la TEAM Work Cooperative a pu fournir un soutien préparatoire et continu à la fois à Veith House et à Saida afin de veiller à ce que les deux disposent des ressources nécessaires pour garantir une relation professionnelle réussie.

Saida a commencé à travailler comme réceptionniste et a depuis contribué à concevoir un nouveau rôle qui lui permet de soutenir les nouveaux arrivants et la communauté du Moyen-Orient à Halifax par le biais de programmes et d’une formation axée sur les compétences.